איך בוחרים מזרן?

החלפת מזרן, זה באמת כל כך חשוב?

אנו מבלים על המזרן כשליש מחיינו, ושינה עמוקה ובריאה מכינה אותנו ליום למחרת ובעצם היא שתקבע איך יראה היום שלנו… לא ישנתם מספיק וטוב? צפו שבמהלך היום תרגישו שהעייפות משתלטת עליכם, תרגישו עייפים, קצת עצבניים, לא מרוכזים ולא שלווים, בקיצור, טוב לא יצמח לכם מזה. לעומת זאת, כאשר תתעוררו לאחר שנת לילה איכותית ורציפה, כל היום שלכם יראה אחרת, אתם תהיו ערניים יותר, חיוניים יותר, רגועים וחדים. בחירת מזרן טוב מלווה במחשבה רבה. המזרן אחראי לבריאותנו וחשוב שנבחר אחד בקפידה ועדיף שנעזר במומחים בנושא זה. חשוב לבדוק מידות של המיטה לפני שאתם ניגשים לרכישה.

מתי צריך להחליף את המזרן הישן?

החלפת מזרן מתבצעת בין 10-12 שנים בממוצע אולם חוקרים מתחום השינה ממליצים להחליפו כל  10-9 שנים . כך שאם אתם מתעוררים עם כאבי גב, גם אם המזרן “חדש יחסית” , יכול להיות ששוב הגיע העת להחליפו. מה גם, שלאחר מספר שנים המזרן נעשה כבד יותר… למה? כי הוא התמלא בזיעה, קרדית אבק, ואפילו חלקיקי עור, לכלוך וסתם אבק. במקרים שהמזרון נרטב גם מומלץ להחליף.

אז מה בעצם יש לבדוק במזרון לפני רכישתו?

  • ממי קונים – השלב הראשון בקניית מזרן הוא לשים לב שהמזרן המוצע מיוצר ע”י חברה רצינית, אמינה ושתוקף האחראיות על המזרן ארוך (10 שנים ומעלה, עמינח,קינג קוייל, פולירון). מומלץ לרכוש מזרון בחנות רק לאחר ששכבתם והרגשתם אותו ואת דרגת הקושי.
  • גובה המזרון– חשוב מאוד להקפיד על גובה המזרן, על מזרן גבוה מידי יהיה לכם קשה לטפס וממזרן נמוך מידי יהיה לכם קשה לקום. תמדדו את גובה המיטה והמזרן הנוכחי, תחשבו כמה ס”מ אתם מעוניינים להוסיף לגובה הכולל ורק אז תצאו לחפש מזרן.
  • סוג החומרים– יש מזרון קפיצים ויש מזרון ספוג. מזרון עם קפיצים מבודדים גם כן קיים, חשבו טוב לפני שאתם מתחילים את החיפושים שלכם, ככה תהיו יותר ממוקדים. סקרים מוכיחים שרוב האנשים מחפשים בשנים האחרונות מזרונים אורטופדיים ללא קפיצים. קיימים מזרונים משני הסוגים ברמות שונות.
  • חשוב לבדוק מידות לפני.
  • עוד דבר חשוב לא פחות בקניית מזרן הוא לבדוק את סוג הבד– בדים עם פתחי אוורור מונעים ריחות לא נעימים, עובש ולחות. בד איכותי מאוד הוא בד האלוורה ואם הוא מגיע בשילוב של בד רשת היקפי שמונע הצטברות לחות וזיעה בליבת המזרן, בכלל עשיתם עסקה טובה.

קפיצים:

מזרוני קפיצים מתחלקים ל-2 סוגים עיקריים: מזרני קפיצים “רגילים” בעלי רשת קפיצי פלדה ששזורים האחד בשני ונקראים “קפיצי בונל” , ו”קפיצים מבודדים” – קפיצים שכל קפיץ מתנהג באופן בלתי תלוי בשכנו. היתרון הגדול במזרן עם קפיצים מבודדים הוא שבני הזוג לא ירגישו את התנודות אחד של השני. יתרונות: מחיר .תחושה נעימה של קפיציות. תמיכה מלאה במידה ומשולב עם שכבות של לטקס/ויסקו.

קפיצים מבודדים יוודאו שתנודות בן/בת הזוג לא יורגשו.חסרונות: מזרני הקפיצים רגישים לקפיצות תכופות ונשחקים מהר יותר.מזרנים עם קפיצים מבודדים רכים יותר בהגדרה.  

לטקס:

לטקס הוא גומי טבעי המופק מעץ הגומי, ומשמש את תעשיית המזרנים על מנת לקבל שכבת רכות שעליה לא מתפתחת קרדית אבק (זה לא ספוג) והיא נוחה מאוד ואף מעניקה (בהתאם לעובי בו היא משולבת במזרן) תחושה של קפיציות בעת שכיבה על המזרן.  “מזרן לטקס” – כמעט ואין דבר כזה! יש מעט מאוד חברות שמייצרות מזרן שמורכב כולו מלטקס, לרוב הלטקס נמצא בשכבה העליונה של המזרן בלבד והוא יכול להגיע על מזרן קפיצים, מזרן ללא קפיצים וגם על מזרן עם קפיצים מבודדים.  

 “שכבת נוחות לטקס” – היא מעין מזרן דק בעובי של 5 ס”מ וכולו עשוי מלטקס, מזרן זה נועד להנחה על מזרן קיים שקשה מידי.

יתרונות הלטקס: טבעי, מונע הצטברות של קרדית אבק, נוח, קפיצי, מתאים למזרני ילדים, מתאים לרוב האנשים שלא יודעים או לא ניסו את הויסקו .

ויסקו:

הויסקו הוא חומר אלסטי שבמקור פותח עבור סוכנות החלל האמריקאית (נאס”א) בשל היותו “מפחית לחצים”. הויסקו “מקבל” את צורת הגוף של השוכב ותומך בו בהתאם לקימוריו ולתנוחה שבה הוא שוכב. הויסקו מתרכך כאשר הוא נמצא בטמפרטורה של 36-37 מעלות, דהיינו, כאשר הוא מתחמם לחום גופנו.

אז למה לא כולם לוקחים מזרן עם ויסקו? הסוד טמון בעובי. במקרה של ויסקו, לא “כל המרבה הרי זה משובח”, אנשים רבים מוצאים את עצמם חסרי אונים לאחר שרכשו מזרנים למיטה מתכווננת עם שכבת ויסקו עבה במיוחד (כל מזרן המכיל ויסקו בעובי של 6 ס”מ ומעלה נחשב עבה במיוחד) ובלילה הראשון גילו שהם שוקעים בתוך המזרן כמו בתוך פלסטלינה רכה, בעוד שבשכיבה קצרה בחנות היה להם די נוח, מה גם שהמוכר המליץ על זה מאוד… הבעיה היתה שבשכיבה של מספר שניות, הויסקו לא מספיק להתחמם ולהתרכך כמו שיקרה לכם בלילה.

מסקנה: מי שלא מכיר את הויסקו שייקח מזרן בשילוב לטקס! הויסקו חומר מעולה אבל צריכים להכיר אותו. אם רציתם מזרן ויסקו ולא התנסיתם בו ממש, קחו מזרן עם שכבה דקה יחסית של ויסקו (עד 4 ס”מ).

מזרן ויסקו” –  אין דברים כאלה! אין מזרן שעשוי כולו מויסקו. הויסקו היא השכבה העליונה שנמצאת על שכבת ספוג קשיחה המהווה בסיס לויסקו. יש אפשרות לרכוש שכבת נוחות מויסקו – מזרן דק בעובי 5 ס”מ שעשויים כולם מויסקו ומיועד להנחה על מזרן קיים, שקשה מידי.יתרונות הויסקו: בהנחה שאתם קשובים לכללים שצוינו לעיל, הויסקו מעניק תמיכה אורטופדית מושלמת, מפחית לחצים ומומלץ לסובלים מפצעי לחץ.  חסרונות הויסקו: לא מתאים לכולם, העובי כן קובע, מרכך את המזרן.   

. החברות המומלצות אצלנו

מזרון עמינח -מזרון קינג קוייל -מזרון פולירון- מזרון קסריה

שתפו את המאמר

עוד מאמרים בנושא

טיפים לבחירת ספה נפתחת למיטה

בחירת ספה נפתחת היא החלטה חשובה בכל הנוגע לריהוט חלל...

חידושים בנוחות: הטרנדים האחרונים בספות נפתחות

ספות נפתחות, המכונות גם ספות אורחים או ספת מיטה, הפכו...

תפריט

צריכים עזרה?